دکتر آی تی

دکتر آی تی

وب‌ سایت شخصی سهیل محمدیان- مترجم کتاب های کودکان و بزرگسالان، متخصص حوزه‌ ی آی تی و شبکه
دکتر آی تی

دکتر آی تی

وب‌ سایت شخصی سهیل محمدیان- مترجم کتاب های کودکان و بزرگسالان، متخصص حوزه‌ ی آی تی و شبکه

سرگرمی های من

من همیشه سعی می‌کنم از اوقات فراغت خودم نهایت استفاده رو ببرم. برای همین هم سرگرمی‌هایی (hobby) برای خودم مشخص کردم که به صورت حرفه‌ای اون‌ها رو دنبال می‌کنم. سرگرمی‌های اصلی من شامل سه دسته‌ی اصلی می‌شه که با کلیک کردن روی هر کدوم می‌تونید مطالب مربوط به اون‌ها رو ببینید:
کلکسیون ماکت‌های من شامل ماکت‌های هواپیما و ماکت‌های خودرو می‌شه. مقیاس ماکت‌های خودروی من از 1/87 (ماکت‌های انگشتی) شروع می‌شه و تا مقیاس 1/9 ادامه پیدا می‌کنه! البته مقیاس اصلی کلکسیون من، مقیاس 1/24 هست که در حدود 20 خودرو با برندها و مدل‌های مختلف، این کلکسیون رو تشکیل میدن.
ماکت‌های هواپیما هم شامل ماکت‌‌های با مقیاس‌های 1/144، 1/200 و 1/400 میشن.
اگه این اعداد و ارقام باعث شده که برات سؤال پیش بیاد، می‌تونید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مقیاس ماکت‌ها، به این صفحه (مقیاس در ماکت‌سازی) مراجعه کنید.
البته در کنار جمع‌آوری کلکسیون، کار ماکت‌سازی با فوم و مقوا هم انجام می‌دم. تصویر سه نمونه از ماکت‌های ساخته شده‌ی خودم رو به عنوان نمونه این‌جا قرار می‌دم:
ماکت پمپ‌بنزین با مقیاس 1/50

ماکت هواپیمای توپولف TU-154M در مقیاس 1/144 (ماکت نیمه آماده- مونتاژی)

ماکت خانه از جنس فوم در مقیاس 1/24 به همراه دو ماکت خودرو از کلکسیون شخصی
بحث مربوط به خودروی شخصی من هم شامل تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای می‌شه که سعی می‌کنم تا حد امکان خودم انجام بدم (و در همین حین تجربه‌های جدیدی هم کسب کنم) و همین‌طور تیونینگ اون می‌شه که هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری سعی می‌کنم خودرویی مطابق با میل و سلیقه‌ی خودم درستش کنم. سعی می‌کنم کارهایی که انجام می‌دم رو توی وبسایت هم قرار بدم که دوستان فنی و ماشین‌باز هم از آموزش‌ها و تجربیات من استفاده کنن. و این هم تصویری از خودروی من:


و امّا اصلی‌ترین سرگرمی من در اوقات فراغت، کتاب خواندن هست. در حدود 2000 جلد کتاب الکترونیکی از نویسنده‌های مختلف دارم که عمدتاً مربوط به ادبیات ملل مختلف می‌شن. علاوه بر اون، کتابخانه‌‌ای هم دارم که بخشی از اون به کتاب‌های مربوط به زبانشناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، و کتب مربوط به شبکه‌های کامپیوتری هست و بخش دیگه‌ش هم کتاب علمی و داستانی. و خدا رو شکر، یک قفسه از کتابخانه‌ی شخصی خودم، به کتاب‌هایی اختصاص داره که خودم اون‌ها رو ترجمه کرده‌‌ام.