دکتر آی تی

دکتر آی تی

وب‌ سایت شخصی سهیل محمدیان- مترجم کتاب های کودکان و بزرگسالان، متخصص حوزه‌ ی آی تی و شبکه
دکتر آی تی

دکتر آی تی

وب‌ سایت شخصی سهیل محمدیان- مترجم کتاب های کودکان و بزرگسالان، متخصص حوزه‌ ی آی تی و شبکه

معرفی مجموعه‌ی «بیگ نِیت»

توی این صفحه، قراره که مجموعه داستان‌های «بیگ نِیت» (به انگلیسی: Big Nate) رو معرفی کنم! این تصویری که مشاهده می‌کنید، مربوط به ایشون هست:


اول این رو بگم که این مجموعه، بیش از یک سال توی مجموعه‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های نشریه‌ی نیویورک تایمز بوده و بیش از 4 و نیم میلیون نسخه ازش به فروش رفته!!! پس می‌بینید که واقعاً کتاب محبوب و جالبی بوده!

حالا بریم ببینیم این «نِیت رایت» افسانه‌ای، با اون موهای بامزه‌ی سیخ‌سیخی، کی هست! خلاصه می‌کنم: یه پسربچه‌ی 11 ساله‌ی شرّ و مردم‌آزار و تنبل، و البته باهوش! به احتمال زیاد، موقع خوندنش یادِ کارهایی که دوران راهنمایی و دبیرستان مرتکب شدید میفتید! برای همین هم توصیه می‌کنم بابا و مامان‌هایی که این مجموعه رو برای دخترخا‌نم‌ها و آقاپسرهای خودشون می‌خرن، اول خودشون بخونن و یاد دسته‌گل‌هایی بیفتن که توی مدرسه به آب می‌دادن!

«نِیت» ماجراهای عجیب و غریب و خنده‌داری داره! مثلاً وقتی که می‌خواد برای بهتر شدن توی بستکبال، وزنش رو افزایش بده:

یا زمانی که بعد از مدت‌ها موفق می‌شه توی فوتبال یه توپ رو بگیره و از خوشحالی ذوق‌مرگ می‌شه!

ولی این تمام ماجراهاش نیست! پس اگه خیلی دل‌تون می‌خواد که بیشتر باهاش آشنا بشید، توصیه می‌کنم حتماً این مجموعه رو خریداری کنید و بخونید!
البته بهتره یه کم رو راست باشیم! همیشه هم ماجراهای نِیت به این تر و تمیزی نیست! بعضی‌وقت‌ها هم خلاقیتش یه مقدار کثیف‌کاری داره! مثلاً استفاده از «تُف» به جای چند قطره آب:
البته نمی‌شه همیشه هم نِیت رو مقصر اتفاقات اطرافش دونست! بعضی وقت‌ها هم‌تیمی‌هاش هم خیلی چنگی به دل نمی‌زنن:
و امان از وقتی که بابای نِیت مجبور باشه زندگی خودش رو به دستان پسرش بسپاره:
تا حالا ده جلد از مجموعه‌ی «بیگ نِیت» توسط انتشارات سایه‌گستر چاپ شده. یادتون باشه که این مجموعه، با مجموعه‌‌های قبلی که توسط ناشرین دیگه چاپ شده خیلیییییی فرق داره! اول این‌که این مجموعه‌ی 20 جلدیه! (و البته هنوز هم داره نوشته و چاپ می‌شه) و دوم این‌که تماماً مصوّر و رنگیه پس یادتون باشه اگه خواستید این مجموعه رو بخرید، حتماً حتماً مربوط به انتشارات «سایه گستر» باشه! این هم از عکساش که اشتباهی نخرید:



اسامی این مجموعه هم (تا جایی که فعلاً چاپ شده) این‌جوریه:
1- از اول شروع می‌کنیم!
2- قیل و قال
3- بیگ‌نِیت و دوستان
4- مسابقه شروع شد!
5- دیگه طاقت ندارم!
6- بزرگان مانند هم فکر می‌کنند!
7- مردم دیوانه شدن!
8- وداع با دنیای چُلمن‌ها
9- به دنیای من خوش آمدید!
10- دامب، دامب، دامب
اگه سؤالی داشتید، یا این کتاب رو خونده بودید و نظری داشتید یا اگه از این کتاب خوش‌تون اومده و خواستید این رو به بقیه‌ی دوستان‌تون هم معرفی کنید؛ من رو از نظرات خودتون بی‌بهره نذارید!