دکتر آی تی

دکتر آی تی

وب‌ سایت شخصی سهیل محمدیان- مترجم کتاب های کودکان و بزرگسالان، متخصص حوزه‌ ی آی تی و شبکه
دکتر آی تی

دکتر آی تی

وب‌ سایت شخصی سهیل محمدیان- مترجم کتاب های کودکان و بزرگسالان، متخصص حوزه‌ ی آی تی و شبکه

چرا دکتر آی تی؟

(این نوشته همیشه همین‌جا هست! نوشته‌های جدید، پایین‌تر هستن! برای همین اگه اومدید و همیشه همین رو دیدید، فکر نکنید این وبسایت به روز نمی‌شه!)

سلام!

شاید براتون سؤال باشه که چرا اسم این وبسایت/ وبلاگ «دکتر آی تی» هست؟! برای پاسخ دادن به این سؤال، باید کمی مقدمه‌چینی کنم:

  

من از دوران دبیرستان وارد دنیای کامپیوتر شدم و شروع به اسمبل و راه‌اندازی سیستم‌های خانگی و اداری کردم و چند سال بعد، بنا به علاقه‌ای که داشتم و این طرز تفکر که با انتخاب رشته‌ی مترجمی زبان وقت خالی خواهم داشت که در کنار ادامه‌ی تحصیل بیشتر به دنیای کامپیوتر بپردازم، وارد مقطع کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی شدم.

در همون دوران بود که برای شرکتی به صورت پروژه‌ای کارِ شبکه انجام می‌دادیم. توی یکی از همون روز‌ها که داشتیم در مورد مسیر شبکه و دیزاین اون با همکارا و مدیر اون شرکت بحث می‌کردیم، مدیر شرکت با لحن بدی به من گفت: «شما که رشته‌ت کامپیوتر نیست و داری زبان می‌خونی! برای چی اظهار نظر می‌کنی؟» راستش این حرف برای من خیلی سنگین بود! از همون روز بود که تصمیم گرفتم اون‌قدر علم و تجربه در دنیای کامپیوتر کسب کنم که دیگه کسی اجازه نده چنین حرفی به من بزنه! به همین دلیل هم به غیر از برنامه‌نویسی، در تمامی زمینه‌های دنیای کامپیوتر ورود پیدا کردم و کسب تجربه کردم.

الان وقتی یک سیستم معیوب رو برای عیب یابی میارن پیشِ من، مثل یک دکتر عمومی، تمام موارد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اون رو چک می‌کنم و در صورت امکان، درمانش می‌کنم! و باز هم درست مثل دکترها، اگه کاری از دستم برنیاد (که خیلی به ندرت پیش میاد) اون رو به افراد متخصص‌تر ارجاع می‌دم.

برای همین هم تصمیم گرفتم اسم این وبسایت رو «دکتر آی تی» بذارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد